mandag 12. mai 2014

Margarita - paleostyle

Er inne i en drinkoppskriftperiode merker jeg. Jeg finner stadig nye oppskrifter som jeg har lyst til å prøve etterhvert, og da er det jo glimrende å gjøre de tilgjengelig for andre også?
Jeg må innrømme at jeg aldri har smakt margarita før, så når jeg lager det vil jeg ikke ha noe å sammenlikne med. Uansett syns jeg det ser så godt og forfriskende ut, så jeg gleder meg til å smake.
Å lage sine egne drinker uten flasker med drinkmikser er ganske lurt når man lever en naturlig livsstil, for mange av drinkmiksene inneholder mye rart.
Her sakset fra Gimsøy sin drinkmiks:
Vann, sukker, 5 % sitronjuice og 3 % limejuice (laget av konsentrat), aroma, antioksidant (askorbinsyre, natriumdisulfitt), surhetsregulerende middel (sitronsyre), farge (E104, E110, E141), stabilisator (akasiegummi, xantangummi), konserveringsmiddel (E202, E211).

Ikke rart man vil lage sine egne margaritas!
Margarita
Lånte bildet herfra fordi det var så fint :-)
Denne oppskriften har jeg funnet på Against All Grain. Der ser du flotte bilder av fremgangsmåten.

Du trenger:

  • Tequila, helst en lys type. Det skal stå 100% agave på den.
  • Lime
  • Lys, mild honning
  • Kokt vann, men ikke kokende
  • Isbiter
  • Salt
  • Coctailshaker, eller en blenderflaske, sånn som du bruker til proteinshake og sånt.
  • Sil
For å lage honningsirup tar du like deler varmt vann og honning som du blander.Pass på å bruke en honning med lett smak slik at den ikke tar overhånd i drinken. Du kan lage større porsjoner av denne sirupen og oppbevare i kjøleskapet til senere bruk.

Pr drink:
0,6 dl tequila (4 ss)
2 ss ferskpresset lime
2 ss honningsirup
salt til kanten på glasset helles i en liten tallerken

Ha tequila, honningsirup og limejuice med isbiter i blenderen og rist godt i 10 sekunder.
Smør kanten øverst på glasset med limesaft og sett kanten ned i saltet.
Ha nye isbiter eller knust is i glasset. Sil margaritaen over i glasset. Nyyyyt!







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.